Leren van incidenten melden
Leren van incidenten melden
In de publicatie ‘Zo leer je van incidenten melden’ is te zien wat de hoofdlijnen zijn van het waarom van het melden, wie welke rol hierbij heeft, volgens welke methode u kunt leren van het melden van incidenten en hoe u geleerde lessen kunt borgen in de organisatie.
Bekijk hier: Zo leer je van incidenten melden
Door incidenten te melden weet een medewerker, een team en een organisatie wat er soms, ondanks alle afspraken of goede intenties, niet goed gaat in de zorg. Door dat te beschrijven en ervan te leren kan een dergelijk incident in de nabije toekomst hopelijk voorkomen worden. Essentieel is dat er dus niet alleen gemeld wordt, maar ook dat ervan geleerd wordt, en dat er maatregelen of voorwaarden gerealiseerd worden die meehelpen toekomstige soortgelijke incidenten te voorkomen.
Kennisbijeenkomst
Op 26 april jl. hebben wij de kennisbijeenkomst ‘leren en verbeteren van incidenten en calamiteiten’ georganiseerd. Heeft u de digitale bijeenkomst niet kunnen bijwonen? Dan kunt u de opname terugkijken in onze BVKZ Academie
Kennisbijeenkomst leren en verbeteren van incidenten en calamiteiten terugkijken
Bron: Waardigheid en Trotst