PGB Portaal krijgt een 8,1 van gebruikers

PGB Portaal krijgt een 8,1 van gebruikers

Meer dan 6.000 budgethouders, vertegenwoordigers en zorgverleners hebben in maart 2025 het onderzoek naar tevredenheid over het PGB Portaal ingevuld.

Meer dan 6.000 budgethouders, vertegenwoordigers en zorgverleners hebben in maart 2025 het onderzoek naar tevredenheid over het PGB Portaal ingevuld. Daar is uit gebleken dat gebruikers over het algemeen erg tevreden zijn over het portaal. Zij gaven het namelijk gemiddeld een rapportcijfer van 8,1.

Hoge tevredenheid

Met een vragenlijst vroegen we gebruikers om een rapportcijfer te geven aan het portaal. En stelden we ook vragen over wat goed gaat en wat beter kan op verschillende onderwerpen. Van zorgovereenkomsten maken en wijzigen tot het doen van declaraties.

We zijn blij dat gebruikers nog altijd erg tevreden zijn met het PGB Portaal. Veruit het grootste deel van de gebruikers geeft aan dat ze er goed mee kunnen werken. Termen als “overzichtelijk”, “duidelijk” en “gemakkelijk” zijn veel genoemd.

Ruimte voor verbetering

Natuurlijk zijn er ook dingen die beter kunnen. Zo geeft een aantal gebruikers aan dat inloggen niet altijd goed gaat. Anderen benoemen dat ze het opstellen en wijzigen van zorgovereenkomsten veel werk vinden. Terwijl juist weer een andere groep dit het geval vindt voor declareren. Een signaal is ook dat verschillende gebruikers het handig zouden vinden als zij oude gegevens kunnen verwijderen of archiveren.

Deze feedback nemen we mee om het portaal te verbeteren. Voor verschillende onderwerpen zijn we al bezig met een oplossing of verbetering.

VWS op werkbezoek bij BVKZ-lid en tester van het PGB Portaal

Twee weken geleden ontvingen we bijzonder bezoek bij een van onze leden, Herbergier Tiel. Twee medewerkers van het ministerie van VWS gingen langs bij René en Judith Staakman, zorgondernemers van Herbergier Tiel, én actief lid van BVKZ.

René is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van het PGB Portaal. Niet alleen gebruikt hij het dagelijks in zijn werk als zorgaanbieder, hij test ook nieuwe functies en verbeteringen van het portaal vanuit het zorgaanbiedersperspectief

Met veel enthousiasme vertelde René de VWS-medewerkers over zijn ervaringen. Een waardevolle uitwisseling waar we als BVKZ trots op zijn.

Wat doet BVKZ?

BVKZ is betrokken bij de ontwikkeling en invoering van het portaal. Met het enthousiasme dat we nu al zien bij gebruikers in de langdurige zorg, verwachten we een stijging van dit enthousiasme met een uitbreiding van gebruik naar het sociaal domein.

We ondersteunen zorgverleners met vragen over het PGB (Portaal) en ontvangen (graag) signalen en wensen ten aanzien van het pgb.

Alleen leden
Wilt u dit artikel graag lezen?

Alleen BVKZ leden hebben toegang tot onze kennisdocumentatie, e-learnings en digitale kennisbijeenkomsten. Wilt u ook toegang? Word dan lid van BVKZ.

Waarom lid worden? Bekijk de voordelen

Wil je reageren op dit artikel?
Laat dan hieronder een reactie achter

Inloggen op Mijn BVKZ en Kennisplein

Om toegang te verkrijgen tot Mijn BVKZ en het volledige Kennisplein dient u lid te zijn van onze branchevereniging. Bent u geen lid? Klik dan op de gele knop ‘Lid worden’. 

Inloggen