Ondersteuning bij incidenten en calamiteiten
Kaat Vink & Partners is gespecialiseerd in (ondersteuning bij) het onderzoek naar ernstige incidenten en calamiteiten. Wanneer u daar als zorgverlener mee wordt geconfronteerd heeft dat veel impact. Wij begrijpen dat en zijn er om u te helpen.
Hulp bij melden, onderzoek doen of advies inwinnen
Bijvoorbeeld bij het bepalen of een gebeurtenis een incident is of een calamiteit is die gemeld moet worden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Of wanneer u geconfronteerd wordt met seksueel grensoverschrijdend gedrag tussen zorgverlener en cliënt of cliënten onderling. Of wanneer u gewoon even goede raad kunt gebruiken bij een nare situatie op de werkvloer. Kaat Vink & Partners weet wanneer de Inspectie wel of niet ingelicht moet worden en hoe dat administratief geregeld is. Ook bij minder impactvolle incidenten die wél opgevolgd moeten worden met een verbetermaatregel (een VIM of MIC) bieden wij laagdrempelig en deskundig advies.
Peer support: Ondersteuning van medewerkers bij heftige gebeurtenissen
Daarnaast heeft Kaat Vink en Partners ook peer supporters in hun netwerk: een collega die een luisterend oor biedt en ondersteunt wanneer u als zorgverlener bij een heftige gebeurtenis betrokken bent. Zonder oordeel en met tips hoe u zich het best staande kunt houden.
Aanbod voor BVKZ leden
- Kosteloos advies als zij te maken krijgen met een (ernstig) incident, grensoverschrijdend gedrag of een calamiteit;
- Ondersteuning bij de uitvoering van een calamiteiten- of incidentenonderzoek en inzet van peer support. Het tarief is afhankelijk van de grootte van de organisatie en de complexiteit van de casus.
Interesse?
Bent u geïnteresseerd in het aanbod van Kaat Vink & Partners? Meld u dan aan via onderstaand formulier. Kaat Vink & Partners neemt contact met u op voor uw vragen en/of het maken van een afspraak.