Help mee aan minder administratieve lasten voor wijkverpleegkundigen

Wijkverpleging

Geplaatst op: 3 maart 2022

vragenlijst-minder-administratieve-lasten-wijkverplegingVragenlijst minder administratieve lasten wijkverpleging

In een nieuwsbericht eerder dit jaar deden we al de oproep om de vragenlijst van de NZa-monitor contractering wijkverpleging in te vullen. Ditmaal vragen wij uw hulp met het in kaart brengen van de tijdregistratie methoden en hoe de zorgprofessional deze ervaart.

De wijkverpleging is een sector waarin veel gebeurt. Er spelen veel zaken waarmee een zorgprofessional in de wijkverpleging te maken krijgt; toenemende vergrijzing; krapte op de arbeidsmarkt; ouderen blijven langer thuis wonen. Ook het registreren van tijd is een blijvend punt van aandacht in de sector wijkverpleging. Vanuit de taakgroep Tijdregistratie, die voortkomt uit het Hoofdlijnenakkoord Wijkverpleging 2019-2022, wil de NZA graag in kaart brengen wat de manier van tijd registreren op dit moment is en hoe de zorgprofessional deze ervaart.

In uw dagelijks werk zijn er allerlei registraties om het verpleegkundig proces goed in te vullen. In de vragenlijst is de NZA op zoek naar de registratielast die los staat van de vastleggingen binnen het verpleegkundig proces. Dit is dus als gevolg van de wijze van het registreren van tijd.

Vragenlijst

U kunt de vragenlijst invullen tot 21 maart, deze neemt slechts 10 minuten in beslag. Uw input wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld en de resultaten zullen niet herleidbaar zijn naar individuele zorgprofessionals. Mocht u vragen hebben mail dan naar info@nza.nl
Alvast ontzettend bedankt voor uw hulp.

Vul hier de vragenlijst in

Bron: NZa

Hoe nuttig was dit bericht?

Gemiddelde resultaat / 5. Aantal stemmen:

Nog geen stemmen.

Jammer om te horen dat je het bericht niet nuttig vond.

Vertel ons wat we kunnen verbeteren.