Zoeken
Sluit dit zoekvak.
Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Leren van incidenten melden

Leren van incidenten melden

In de publicatie ‘Zo leer je van incidenten melden’ is o.a. te zien wat de hoofdlijnen zijn van het waarom van het melden.

In de publicatie ‘Zo leer je van incidenten melden’ is te zien wat de hoofdlijnen zijn van het waarom van het melden, wie welke rol hierbij heeft, volgens welke methode u kunt leren van het melden van incidenten en hoe u geleerde lessen kunt borgen in de organisatie.

Door incidenten te melden weet een medewerker, een team en een organisatie wat er soms, ondanks alle afspraken of goede intenties, niet goed gaat in de zorg. Door dat te beschrijven en ervan te leren, kan een dergelijk incident in de nabije toekomst hopelijk voorkomen worden. Essentieel is dat er dus niet alleen gemeld wordt, maar ook dat ervan geleerd wordt, en dat er maatregelen of voorwaarden gerealiseerd worden die meehelpen toekomstige soortgelijke incidenten te voorkomen.

Kennisbijeenkomst

Op 26 april 2022 hebben wij de kennisbijeenkomst ‘Leren en verbeteren van incidenten en calamiteiten’ georganiseerd. Heeft u de digitale bijeenkomst niet kunnen bijwonen? Dan kunt u de opname terugkijken.

Alleen leden

Wilt u dit artikel graag lezen?

Alleen BVKZ leden hebben toegang tot onze kennisdocumentatie, e-learnings en digitale kennisbijeenkomsten. Wilt u ook toegang? Word dan lid van BVKZ.

Waarom lid worden? Bekijk de voordelen

Wil je reageren op dit artikel?
Laat dan hieronder een reactie achter

Inloggen op Mijn BVKZ en Kennisplein

Om toegang te verkrijgen tot Mijn BVKZ en het volledige Kennisplein dient u lid te zijn van onze branchevereniging. Bent u geen lid? Klik dan op de gele knop ‘Lid worden’. 

Inloggen