Ook in het najaar van 2025 organiseert BVKZ weer vier lunchwebinars rondom bedrijfsvoering, samen met verschillende kennispartners.
Tijdstip: maandag 3 november tot en met donderdag 6 november 2025 tussen 12:00 en 13:00 uur.
De volgende onderwerpen staan dit jaar op het programma. We zien u graag tijdens een of meerdere webinars. Vooraf kunt u alvast uw vragen insturen zodat we hier rekening mee kunnen houden.
Maandag 3 november - Wibz
Het wetsvoorstel Wet Integere Bedrijfsvoering Zorg (Wibz) brengt ingrijpende veranderingen met zich mee, onder andere op het gebied van governance, transparantie, continuïteit en de positie van zorgbestuurders. In dit webinar bespreken De Zorg Accountants en BVKZ de meest actuele thema’s én wat deze veranderingen concreet zullen betekenen voor uw organisatie. Ontdek welke impact dit heeft, hoe u zich kunt voorbereiden en welke kansen dit biedt voor de toekomst.
Dinsdag 4 november - Intern toezicht
In dit webinar komt intern toezicht in de zorg aan bod. De Nederlandse Vereniging van Toezichthouders (NVTZ) en BVKZ gaan in op de verschillende aspecten van intern toezicht en wat de NVTZ hierin kan doen om u te ondersteunen.
Wat kan intern toezicht voor uw organisatie betekenen? En welke voorwaarden zijn er vanuit de Wet Toetreding Zorgaanbieders (Wtza) en de nieuwe wet Verbetering Beschikbaarheid Jeugdzorg? In dit webinar krijgt u hier meer informatie over en kunt u vragen stellen.
Woensdag 5 november - Geschillen in samenwerking / Governance in de zorg
De start van uw onderneming gaat meestal gepaard met veel enthousiasme, samen pionieren en een goede samenwerking. U gaat met uw bedrijf zorg bieden zoals u dat graag voor ogen ziet. Maar wat als er gaandeweg iets verandert? Wellicht ontstaan er conflicten in de samenwerking met uw compagnon, of wilt u uw onderneming gaan overdragen maar nog wel deels mee blijven werken? Wilt u uw organisatie graag anders inrichten maar heeft het bestuur daar andere gedachten over?
In dit webinar krijgt u meer informatie over wat u vooraf kunt doen om geschillen in de samenwerking te voorkomen. Het goed (juridisch) vastleggen van afspraken met uw samenwerkingspartners helpt om in onvoorziene situaties tot een goede oplossing te komen. Maar ook is het belangrijk om goed na te denken over de inrichting van de processen rondom bestuur en toezicht (Governance in de zorg). Frank Jansen van Kreinn advocaten vertelt u meer over deze onderwerpen.
Donderdag 6 november - Arbeidsrecht voor (startende) werkgevers
Voor startende ondernemers in de zorg (zonder personeel) en (nieuwe) werkgevers. Wat komt er bij kijken als u werkgever wordt? Welke wetgeving is dan belangrijk en waar moet u rekening mee houden? In dit webinar neemt een arbeidsjurist van de Zorg Accountants u mee in de verschillende aspecten van het arbeidsrecht die voor u als (nieuwe) werkgever van belang zijn.