Een kwaliteitsmanagementsysteem geeft u handen en voeten om met kwaliteit in de zorg aan de slag te gaan. Wanneer u de kwaliteit van zorg op een structurele wijze wilt verbeteren, help het kwaliteitsmanagementsysteem u hierbij. Maar hoe weet u of dat uw kwaliteitsmanagementsysteem voldoet aan de eisen die de organisatie aan zichzelf stelt en de eisen die de norm stelt.
Is uw kwaliteitsmanagementsysteem doeltreffend geïmplementeerd en onderhouden? Worden de doelstellingen gerealiseerd? Worden beoogde resultaten behaald? Zijn cliënten/klanten tevreden? Zijn medewerkers tevreden? Wordt er voldaan aan de verwachtingen en eisen van stakeholders?
Hoe kan de interne audit bijdragen aan het realiseren van de doelstellingen van de organisatie? En geeft de interne audit resultaten die gemakkelijker kunnen worden omgezet in een uitvoerbaar actieplan?
Al deze vragen worden beantwoord gedurende de kennisbijeenkomst Kwaliteit in de Zorg – sessie B. Er worden praktische tips uit de praktijk gegeven en hopelijk wordt u voldoende geïnspireerd om na deze bijeenkomst aan de slag te gaan.