Als zorgaanbieder en zorgverlener draagt u zorg voor mensen die dat nodig hebben. Over de zorg wordt een indicatie gesteld en er worden afspraken gemaakt. Het belangrijkste? Dat zijn de verwachtingen die worden gewekt, of ontstaan. Verwachtingen worden vaak niet vastgelegd en zelfs niet uitgesproken, maar vormen wel het grootste risico voor onvrede over zorg.
Onderwerpen webinar
- Verantwoordelijkheden zorgaanbieders
- Klachtwetten in de zorg
- Waar moet je aan voldoen?
- Welke klachtenprocedure bij welke zorg?
- Wat heeft u aan een klachtenregeling of het doorlopen van een procedure?
- Klachtenportaal Zorg in het kort
- Kennismaking
- De klachtenregeling bij Klachtenportaal Zorg
- De rol van Klachtenportaal Zorg tijdens een klachtenprocedure
- Wat heeft u als zorgaanbieder aan Klachtenportaal Zorg?
- Waar gaan klachten over?
- Wat als u een klacht krijgt?
- Wat gebeurt er met uzelf/het team
- Wat hoort u te doen, wat wordt er verwacht?
- Het ideale verloop van de klachtenprocedure en afhandeling.
- Wat als de klacht, klachtenprocedure en uitkomst “anders” dan ideaal zijn?
Door de verplichting van het bieden van de klachtenprocedure en voorgeschreven voorwaarden bevat een gedeelte van de presentatie feitelijke informatie. Er worden veel voorbeelden gegeven en er is ruimte voor het stellen van vragen. Want ondanks dat de procedures zijn voorgeschreven is het verloop nooit hetzelfde.