Kennisbijeenkomst iStandaarden

digitale bijeenkomst | Alleen voor BVKZ leden

Datum bijeenkomst: 19 mei 2022
Tijd: 15.00 - 16.00 uur

Op donderdag 19 mei om 15.00 uur organiseren wij in samenwerking met Zorginstituut Nederland een kennisbijeenkomst over iStandaarden.

Graag willen we van u weten waar uw behoefte voor meer informatie ligt en of er vragen en/of knelpunten met betrekking tot dit onderwerp zijn. Zo kunnen we tijdens de kennisbijeenkomst uitgebreid stilstaan bij deze vragen en knelpunten. Deze kunt u aangeven via het formulier onderaan de pagina. 

Wat zijn iStandaarden?

iStandaarden zijn informatiestandaarden in de zorg en ondersteuning. Elke standaard is een verzameling van regels en afspraken, die ervoor zorgen dat cliëntgegevens elektronisch, gestandaardiseerd, kwalitatief en veilig worden uitgewisseld. Het betreft gegevens van indicatiestelling en zorgtoewijzing tot zorglevering en facturatie. Er zijn 5 verschillende standaarden.

  • iWlz: Voor de Wet langdurige zorg
  • iWmo: Voor de Wet maatschappelijke ondersteuning
  • iJw: Voor de Jeugdwet
  • iEb: Voor de eigen bijdrage, abonnementstarief en beschermd wonen
  • iPgb: Voor het persoonsgebonden budget

Waarom iStandaarden?

iStandaarden bevorderen een snelle, soepele en veilige informatieoverdracht in de zorg en ondersteuning, wat zich uiteindelijk vertaalt in minder administratieve lasten voor u als zorgaanbieder. 

Wat moet ik doen als zorgaanbieder?

Het werken met de iStandaarden betekent dat u gebruik maakt van elektronisch berichtenverkeer Daarvoor heeft u een softwareprogramma nodig waarmee u de berichten kunt aanmaken en inlezen. Via VECOZO kunt u gegevens uitwisselen.

Meld u aan en stel uw vraag

    Geef aan van welke iStandaard u gebruik maakt.
    iWlziWmoiJwiEbiPgbIk gebruik (nog) geen iStandaard

    Stel uw vraag of geef uw knelpunt aan

    Hoe nuttig was dit bericht?

    Gemiddelde resultaat / 5. Aantal stemmen:

    Nog geen stemmen.

    Jammer om te horen dat je het bericht niet nuttig vond.

    Vertel ons wat we kunnen verbeteren.